חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מי אחראי על התשלומים לעובד?

תשובת הממונה על זכויות עובדים זרים בעבודה

בעל ההיתר הוא ה'מעסיק', שכן לפי חוק עובדים זרים, רק בעל היתר יכול להיות מעסיק של עובד זר ואין כך הדבר בנוגע לחברות הסיעוד. יחד עם זאת חברות הסיעוד הן בעלות חיוב, זאת מכוח חוק הסיעוד והנהלים שמחייבים אותן.

חובת חברת הסיעוד לשלם לעובד הזר המועסק על-ידי בעל ההיתר, תמורת מכסת שעות הסיעוד שנקבעה למעסיק על ידי המוסד לביטוח לאומי. מעבר לשכר, על החברה לשלם גם זכויות נלוות לשכר של העובד תמורת שעות אלה.

כך הדבר גם בנוגע לפנסיה:

המעסיק יקיים את חובותיו להפרשות פנסיוניות כפי שכתוב בתדריך הבא:

אם חלק מההפרשות או פיצויי הפיטורים צריכים לחול על גורם אחר (למשל על חברת הסיעוד) – אותו גורם ייתן את הדין ביחס להפרשתם או לתשלומם.

במקרה מורכב יותר נוכח 'פטירת' שני הגורמים החייבים בהפרשה (פטירת המעסיק ופשיטת רגל של חברת הסיעוד; והצורך לגבות את הזכות ממי שבא בנעליהן בהקשר זה; העיזבון וכונס הנכסים או המוסד לביטוח לאומי) – ייתכן ולא יהיה מנוס במקרה זה מקביעה של בית הדין לעבודה, שיפסוק מי צריך לשלם לעובדת וכמה.

חובת ההפרשות ותשלום הפיצויים של חברות הסיעוד קבועה בהסדר שלהן מול המוסד לביטוח לאומי, ויש לפנות אליהם כדי לקבל מענה מדוייק ביחס לאופן מימוש החיוב.

שאלות ותשובות בנושא פנסיה

*האמור לעיל אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטיו/או חשבונאי של עורך דין ו/או רואה חשבון והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד.

עוד כתבות בנושא

גמלת סיעוד למקבלי רנטות

גמלה חודשית ליוצאי  רומניה, לוב, תוניס, בולגריה ומזרח אירופה: גמלה חודשית לכל החיים ליוצאי רומניה, לוב, תוניסיה, בולגריה ושאר יוצאי מזרח אירופה ממשרד האוצר בישראל

קרא עוד >

משרת אמון ,מהי?

עודכן לאחרונה 08/12/21 בג"ץ, בהרכב של 7 שופטים הגדיר את משרת הסיעוד כמשרת אמון. המשמעות של זה הינה נוכחות 24 שעות של העובד בבית המטופל,

קרא עוד >

לרישום לתאגיד

מלאו את הפרטים הבאים לקבלת סיוע ברישום לתאגיד

יש לכם שאלה?

כתבו לנו וצוות המומחים שלנו יחזיר לכם תשובה בהקדם, ללא עלות!
זמנית השירות אינו זמין.
ניתן לרכוש ייעוצים תחשיביים וגמרי חשבון.