חובות המעסיק בסיעוד

הפכתם למעסיקים? להלן כל המידע לגבי התשלומים שחלים עליכם כמעסיקי עובדים זרים בסיעוד:

שכר העובד

שכר מינימום – שכר המינימום החל מ- אפריל 2023  על סך 5571.75 ש"ח לחודש (בערכי ברוטו, לפני ניכויים מותרים לעובד זר על פי תקנות ולפני ביטוח לאומי ומס בריאות).  השכר כיום מבוסס על תעריף לשעה של 30.61 ש"ח בסיכום חודשי של 182 שעות – כלומר משרה מלאה.

לפי הנחיה של משרד האוצר בהתאם לפיקוח על הלבנת הון, יש לפתוח לעובד חשבון -עדיף בבנק הדואר ולהפריש את השכר אל חשבון זה באמצעות המחאה או העברת כספים בנקאית. באופן זה ישנה הוכחה על תשלום השכר גם אצל המעסיק וגם אצל העובד. מומלץ, אפילו אם העובד דורש, לא לשלם במזומן. ניתן להעביר את התשלום בדולרים אל חשבון הבנק.

קרא עוד בנושא

מקדמות לשכר – "דמי כיס"

דמי הכיס הינם למעשה מקדמות לשכר ומהווים חלק ממנו ולא תוספת לשכר. אך אם בתחילת העסקה הוגדר אחרת, כל שינוי כעת כרוך בהסכמת העובד לכך בכתב, מאחר וכל קיצוץ בשכר ולו בשקל אחד היא פעולה אסורה, אלא בהסכמת העובד בכתב ומראש, אחרת דינה כדין הרעת תנאים המזכה עובד להתפטר בדין מפוטר.

ניכויים מהשכר

הסכום המותר בניכוי לא יעלה על 25% משכר העובד, קרי אם עובד בשכר מינימום, הסכום המקסימלי לקיזוז הינו 1392 ₪ (25% מ – 5571.75₪). יובהר כי לא ניתן לקזז אוטומטית 25% אלא בדיוק לפי התקנות. השכר לאחר הניכויים המותרים על פי חוק יוגדר כשכר נטו לתשלום. לקריאת המאמר לחצו כאן – קישור לדף כלכלה וקיזוזים.

קרא עוד בנושא כלכלה וקיזוזים מהשכר

*האמור לעיל אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטיו/או חשבונאי של עורך דין ו/או רואה חשבון והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד.

עוד כתבות בנושא

לרישום לתאגיד

מלאו את הפרטים הבאים לקבלת סיוע ברישום לתאגיד

יש לכם שאלה?

כתבו לנו וצוות המומחים שלנו יחזיר לכם תשובה בהקדם, ללא עלות!
זמנית השירות אינו זמין.
ניתן לרכוש ייעוצים תחשיביים וגמרי חשבון.