חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תנאי העסקה והרעת תנאים של מטפל / עובד זר

תנאי העסקה והרעת תנאים של מטפל / עובד זר

האם יש הבדלים בזכויות בין עובד זר לעובד ישראלי? את מי עדיף לי להעסיק?

בהעסקת עובד זר חלים חוקים ותקנות שאינם חלים על עובד ישראלי, לרבות דרישת רשיון להעסקה, דאגה למגורים ולתנאים הולמים וכן ביטוח רפואי – וכל זאת מעבר לכל הזכויות הסוציאליות הרגילות המגיעות לעובד ישראלי. שאלת הכדאיות צריכה להיבחן על פי ההיצע, קרי קשה מאוד למצוא עובד ישראלי בתחום הסיעוד למשל, ואז אין ברירה אלא להעסיק עובד זר כחוק.

האם עובד סיעודי צריך גם לבשל ולנקות ולעשות קניות, והאם הסעיף הזה צריך להופיע בחוזה?

אם הוגדר מראש שתפקידיו בגדר העסקתו אצל אותו מעסיק בלבד הוא גם ניקיון הבית וכו' – אז הוא צריך. חובה שהגדרת התפקיד והמטלות שעל העובד יבצע להיכתב בצורה מסודרת בהסכם ההעסקה שלו, בשפה המובנת לעובד, ולאשר אותם בחתימתו, או כנספח לחוזה. כך נדרש על פי חוק.

מהי העלות החודשית לעובד חדש?

משתנה מעובד לעובד ותלוי נסיבות. באופן עקרוני אסור לשלם לעובד פחות משכר המינימום כמפורט בדף המידע. מן הסכום הנ"ל ניתן לנכות סכומים המותרים לניכוי כמפורט בטבלה  המצורפת.

גיליתי כעת שלא קיזזתי משכר העובד בגין כלכלה, האם אוכל לשנות זאת כעת?

כל קיזוז רטרואקטיבי או שינוי בשכר העובד מצריך את אישורו לכך בכתב. ללא אישורו, כל שינוי בשכר ייחשב כהרעת תנאים ויזכה את העובד בתנאים של מתפטר בדין מפוטר.

*האמור לעיל אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטיו/או חשבונאי של עורך דין ו/או רואה חשבון והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד.

יש לכם שאלה?

צוות המומחים שלנו כאן כדי לתת לכם מענה מקצועי ללא עלות.

יש לכם שאלה?

כתבו לנו וצוות המומחים שלנו יחזיר לכם תשובה בהקדם, ללא עלות!
זמנית השירות אינו זמין.
ניתן לרכוש ייעוצים תחשיביים וגמרי חשבון.

לרישום לתאגיד

מלאו את הפרטים הבאים לקבלת סיוע ברישום לתאגיד