בהחלט עוד אחת מהבעיות שהחוק הנוכחי לא נותן מענה. למרבה הצער אין שוני בדיני עבודת נשים לעובדת ישראלית בהריון לבין עובדת זרה בהריון.
הבעיה היא שבניגוד לעובדת ישראלית בהריון עובדת זרה (בענף הסיעוד) בהריון כבר מהשלבים הראשונים של ההיריון כבר לא כשירה לביצוע עבודתה (במרבית המקרים).
החוק לא נותן מענה לכך ולא מאפשר למעסיק לפטרה, שכן חוקי המגן לא מאפשרים זאת (בדומה לעובדת ישראלית).
הדרך היחידה היא לפנות לממונה על עבודת נשים במשרד התמ"ת
ולבקש היתר לפיטוריה – או אז צריך להוכיח שמפטרים אותה לא בשל הריונה – וזו בדיוק הבעיה!
בעיה נוספת נוצרת שהעובדת הזרה יולדת ויוצאת לחופשת הלידה שלה, היא לא משוחררת מההיתר שלה . או אז זה מאלץ את המשפחה לקחת עובדת מחליפה ללא היתר, שכן לא יקבלו היתר נוסף לכל התקופה של חופשת הלידה.
לסיכום אומר שהמסקנה ידועה מראש גם בעניין זה חייבים לחוקק חוק עובדים זרים בסיעוד ולתן מענה דחוף גם לעניין זה. לדוגמא עובדת בהריון שאינה מסוגלת לבצע את עבודתה בזמן ההיריון תפוטר (אפילו תוך תשלום פיצויים) ותפנה את ההיתר לעובדת אחרת.
נכון שיש כאן בעייתיות בלמצוא את דרך המלך באיזון האינטרסים – מחד לאפשר לעובדת כאישה להרות (זכות בסיסית ויסודית) ומצד שני לא להותיר את המעסיק הנסעד ללא תמיכה או תמיכה בכסף נוסף שאין לו.
לסיכום, לפי חוק עבודת נשים תש"ד, הדן בין היתר בסוגיית פיטורין עובדת בהריון ,לא ניתן לפטר עובדת בהריון ללא קבלת היתר משר התעשייה, המסחר והתעסוקה, באם עבדה ברציפות אצל אותו מעסיק 6 חודשים ומעלה. כאשר הסיבה לפיטורים אינה קשורה בהריון יש סיכוי טוב וסביר כי היתר לפיטוריה יינתן על ידי השר, אולם כל מקרה ייבחן לגופו.
לגבי עובדת שהותק שלה אצל אותו מעסיק הינו פחות מחצי שנה, המצב שונה לגמרי מאחר ומותר לפטר אותה , לא בשל הריונה אלא מסיבות של אי שביעות רצון או חוסר התאמה בין המטופל/ת למטפלת.
כל נושא עובדת זרה בהריון הינו עוד אחד מהנושאים בהם המדינה אינה נותנת מענה הולם. זו בעיה מאוד גדולה בסיעוד , אשר הקו למעסיק התריע ומתריע עליה רבות.